Corona-maatregelen

Coronavirus-pagina

Vanaf 11 mei terug open.

Wij vragen vriendelijk u aan de nodige veiligheidsmaatregels te houden hieronder beschreven.

        

Via deze pagina houden wij u op de hoogte van de maatregelen die wij treffen en scheppen wij duidelijkheid over wat u van ons kan/mag verwachten. Hou deze pagina in de gaten aangezien wij continu de situatie monitoren en bijsturen waar nodig.

Contacteer ons

bel03 888 10 35
mailinfo@rijwielendemeester.be
video

Openingsuren

ma | wo | do | vr9u-12u30 | 13u30-18u
digesloten
za9u-17u
zogesloten
Afbeelding

 

 

Opening vanaf 11 mei

19-05-2020
Op zoek naar een nieuwe fiets, elektrische fiets of scooter? 
Maak een afspraak via onze module hiernaast. Het kan erg druk zijn. Via een afspraak bent u zeker van een uitgebreid gesprek. We maken graag tijd voor u!

06-05-2020
Hou rekening met mogelijk langere reactietijden tijdens deze uitzonderlijke periode. Wij proberen zo snel mogelijk te reageren op elke vraag.

FAQ

Herstelling & Onderhoud (ook leasing)
bel voor een afspraak op 03 888 10 35
tijdelijk enkel mogelijk voor tweewielers die bij ons reeds gekend zijn
wachten tijdens herstelling of onderhoud achteraan de winkel momenteel niet mogelijk 

Aankoop onderdelen of andere
bellen voor afspraak niet nodig - kom zoveel mogelijk alleen - beperking tot essentiële aankopen

Aankoop fiets, e-bike of scooter (ook leasing)
maak bij voorkeur een afspraak via de module hiernaast of bel 03 888 10 35, mail: info@rijwielendemeester.be
bestellen kan nog steeds via advies op afstand en online aankopen

Testrit (ook leasing)
maak bij voorkeur een afspraak via de module hiernaast of bel 03 888 10 35, mail: info@rijwielendemeester.be

Afhalingen
afhaling nieuwe tweewielers op afspraak via 03 888 10 35 of stuur een mail en geef aan wanneer u graag zou langskomen 
afhaling onderhoud of herstelling: bellen voor afspraak niet nodig - kom zoveel mogelijk alleen

 

Maatregelen

  1. Maximaal 10 mensen toegelaten. Kom je langs achter? Wacht dan buiten. We komen snel bij jou.
  2. 1 klant binnen, 1 klant buiten principe.
  3. Wij vragen alleen te komen indien mogelijk.
  4. Wij raden klanten aan een mondmasker te dragen in de mate van het mogelijke.
  5. Vloermarkering op grond aanwezig. Klanten dienen deze zo goed te volgen.
  6. Plexi glas voorzieningen aan de balie werkplaats en toonbank showroom.
  7. Mondmaskers en handschoenen voorzien voor alle medewerkers.
  8. Handgelstand voorzien bij inkom vooraan en achteraan + op toonbank en balie voor klanten.
  9. Aparte handgels voorzien voor medewerkers.
  10. Aankoop fiets, e-bike, scooter bij voorkeur op afspraak.
  11. Testritten enkel op afspraak. Fietsen worden ontsmet.
  12. Onderhoud en herstellingen bij voorkeur op afspraak
    Tijdelijk kunnen we enkel bestaande klanten ontvangen die gekend zijn in ons systeem.
  13. Binnengebrachte voertuigen voor herstelling/onderhoud blijven minstens 3u buiten staan.
  14. Betaling bij voorkeur elektronisch + ontsmetting na elke transactie.
  15. Perimeter achteraan de werkplaats om social distancing te vrijwaren.
  16. Afhalingen nieuwe tweewielers op afspraak.
  17. Zo veel mogelijk gesprekken zullen in openlucht gevoerd worden. Uiteraard ook met 1,5m afstand. 
Afbeelding

 

Coronavirus-blog

06-05-2020

De nationale veiligheidsraad beslist dat alle winkel terug open mogen vanaf 11 mei. Ook wij dus. Dit zal onder strenge voorwaarden gebeuren. Wij treffen hiervoor de nodige maatregelen. Deze staan hierboven beschreven. Wij vragen in ieders belang de adviezen en maatregelen van de veiligheidsraad zo veel mogelijk te respecteren.

 


 

25-03-2020

Maatregelen vanaf begin lock-down: Social distance & hygiëne

We werken in minimum bezetting en stellen daarmee meer zekerheid aan de te respecteren afstand onder onze werknemers. We beperken het aantal aanwezige mensen tot een absoluut minimum.

  • De deuren zijn en blijven gesloten, alleen wij doen de deuren open.
  • Richtlijnen zijn van buitenaf te lezen.
  • Wij hebben een chat en videochat functie opgezet op onze website om makkelijker te kunnen communiceren met klanten vanop afstand.
  • Klanten moeten buiten blijven staan achter een metalen balk die op het dubbel van de vooropgestelde afstand van 1,5m ligt. Vervolgens kunnen ze onze bellen. 
  • Voertuigen staan buiten voor minstens 3 uur en worden daarna grondig ontsmet.
  • Enkel de personen die moeten afrekenen mogen (zonder iets aan te raken) binnen via een afgebakend pad.
  • Maximaal 1 klant mag in de winkel aanwezig zijn.
  • Er mag enkel met de kaart betaald worden, er wordt geen cash of papieren ecocheques aanvaardt.
  • De bancontact wordt voor en na elke transactie ontsmet.

Online verkoop
Omdat al onze modellen al in detail online te vinden kunnen klanten vanaf heden ook online modellen bestellen. Dit kan eenvoudig via contactformulier, chat, telefoon, ...

Bij nood aan advies staan we voor iedereen klaar om het normale verkoopsgesprek via videochat of telefoon op poten te zetten. Geen hit-and-run verkoop door louter een knop 'bestellen' of 'voeg toe aan winkelmandje' maar echt een geadviseerde verkoop.

Wens je dus nu een bestelling te plaatsen? Ga met ons in contact en we verzekeren jou dezelfde ervaring als een normale aankoop maar dan vanop afstand.

Betaling
Bij dit soort van aankopen wil je veilig kunnen betalen. Daarom kan de aankoop afgerond worden door een eenvoudige overschrijving.

Levering

Wij leveren in heel Belgie en dat helemaal GRATIS. Wij doen de aflevering dus u kan rekenen op bijhorende tekst en uitleg wanneer u uw nieuwe tweewieler in ontvangst neemt.

 

Alle details over online bestellen: Lees meer

 


 

20-03-2020

Fietsersbond meldt het volgende:

Dringende fietsherstellingen blijven mogelijk

De Fietsersbond/GRACQ en TRAXIO zijn verheugd te kunnen melden dat – in deze uitzonderlijke tijden - dringende fietsherstellingen mogelijk zijn. Er heerste de afgelopen dagen namelijk grote onduidelijkheid over het feit of fietshandelaars dringende fietsherstellingen mochten uitvoeren.

De fiets is een belangrijk vervoersmiddel voor heel wat mensen die vandaag onder andere onze gezondheidszorg, voedselvoorziening, economie en leveringen garanderen. Zij kunnen dus een beroep doen op officiële fietshandelaars en -herstellers voor hun dringende fietsherstellingen en zo hun maatschappelijk belangrijke opdracht blijven vervullen. (*)

Net zoals bij alle activiteiten geldt ook hier dat social distancing strikt moet gerespecteerd worden, net als de hygiënemaatregelen die zijn opgelegd door de Belgische overheid.

De Fietsersbond/GRACQ en TRAXIO wensen het Kabinet van en de Minister van Economische Zaken Nathalie Muylle alsook de FOD Economie te danken voor deze explicitering.

 

Daarnaast melden wij nog enkele andere initiatieven:

📌 We voegen video chat toe aan de mogelijkheden om ons te bereiken. Zo kunnen we je producten tonen en op een persoonlijke manier advies geven.
📌 Start levering of verzending producten. Laat ons weten wat u nodig heeft en wij zorgen ervoor dat het tot bij u geraakt.

 


 

19-03-2020

We werken momenteel, achter gesloten deuren, aan enkele laatste herstellingen die nog bij ons in de werkplaats waren binnengebracht voor de 'lock-down'. Herstellingen van klanten die hun fiets of scooter als essentieel bepalen om zich te kunnen verplaatsen. Dit zijn allemaal klanten die naar hun werk moeten en waarvan verwacht wordt dat ze onze economie draaiende houden. Ook al is dat op een minimale snelheid. Voeding, transport, overheidsdiensten, ... we rekenen op deze mensen. Dus zij moeten op ons kunnen rekenen. Dat kunnen ze ook.


 

18-03-2020 

Beste klanten,

Gisteren, nog voor de regering 'lock-down'-type maatregelen aankondigde, hadden we zelf al de beslissing gemaakt de deuren te sluiten en een minimale dienstverlening te organiseren achter gesloten deuren. Vandaag de eerste dag van deze regeling. Heel bizar, maar we maken er het beste van. Mensen die ons vandaag gecontacteerd hebben zijn aangenaam verrast door onze aanpak en apprecieren wat we doen.

Wat zijn de maatregelen die wij extra treffen?

📌 2 van onze mensen zijn momenteel thuis en voeren geen taken meer uit. Dit is beslist in onderling overleg. Daarmee stellen we meer zekerheid aan de te respecteren afstand onder onze werknemers en beperken we het aantal aanwezige mensen tot een minimum.
📌 De deuren zijn en blijven gesloten, alleen wij doen de deuren open.
📌 Richtlijnen zijn van buitenaf te lezen.
📌 Wij hebben een chat functie opgezet op onze website om makkelijker te kunnen communiceren met klanten.
📌 Klanten moeten buiten blijven staan achter een metale balk die op het dubbel van de vooropgestelde afstand ligt. Vervolgens kunnen ze onze bellen. 
📌 Voertuigen staan buiten voor minstens 3 uur en worden daarna grondig ontsmet.
📌 Enkel de personen die moeten afrekenen mogen (zonder iets aan te raken) binnen.
📌 Maximaal 1 klant mag in de winkel aanwezig zijn.
📌 Er mag enkel met de kaart betaald worden, er wordt geen cash of papieren ecocheques aanvaardt.
📌 De bancontact wordt voor en na elke transactie ontsmet.

Op deze manier helpen wij klanten die herstellingen of nieuwe voertuigen komen ophalen verder. 

Ook blijven wij reparaties uitvoeren voor mensen die actief zijn in essentiële sectoren. Meerdere van onze klanten geven aan liever met hun eigen fiets of scooter de weg op te gaan in open lucht dan nu een bus of trein te moeten nemen. Moeilijk te zeggen of we de dienstverlening mogen of kunnen blijven doen maar we nemen deze verantwoordelijkheid voorlopig verder op.

Momenteel krijgen wij volgende communicatie door via hogere instanties in de tweewieler branche:

- Op dit moment is men op Europees niveau aan het onderhandelen om de werkplaatsen te vrijwaren.
- Werkplaats achter gesloten deuren zou enigs mogelijk zijn mits toepassing hygiënemaatregelen. 


 

17-03-2020

Beste klanten,

Wij hebben na lang beraad en in uitvoerig overleg beslist om vanaf morgen, 18-03 onze deuren gesloten te houden. Dit in het belang van onze klanten, onze werknemers en bij uitbreiding de hele bevolking.

Hiermee annuleren wij onze OPENDEURDAGEN en INFOSESSIES E-BIKES die in de week van 16 - 22 MAART zouden plaatsvinden. Kortingen blijven nog geldig voor de mensen die in de loop van onze OPENDEURWEEK willen bestellen.

📌 Weet je wat je wil? Plaats je bestelling via mail of telefoon.
📌 Heb je advies nodig? Bel ons of stuur ons een mail. We helpen je van op een afstand!


Wij blijven bereikbaar:

📌 Er is een minimale bezetting achter gesloten deuren.
📌 Tijdens de openingsuren blijven wij telefonisch en via mail bereikbaar.
📌 Wij blijven fiets- en scooterreparaties uitvoeren voor personen die dat behoeven.
📌 Wij vragen u vriendelijk om uw afgewerkte herstellingen/onderhouden zo snel mogelijk af te halen.
📌 Staat uw nieuwe fiets of scooter klaar? Kom deze dan zo snel mogelijk afhalen.
📌 We voorzien voor elke interactie die toch nodig blijft verhoogde afstandsmaatregelen.
📌 We verhogen (nog) extra de hygiëne.
📌 Wij vragen iedereen om enkel elektronisch te betalen. In geen geval cash.

We voelen als fiets- en scooterhandel een verantwoording richting onze klanten die de fiets of scooters als dagelijks vervoermiddelgebruiken gebruiken. In geen geval mag alles volledig stilvallen. De zorgsector, voedingsector en andere levensbelangrijke economie heeft nood aan mensen die mobiel blijven om andere te voorzien van het nodige.

 

Contacteer ons telefonisch of via mail en hou onze website in 
de gaten. Heb je nood aan een onderdeel, accessoire
of wil je een artikel bestellen? Laat het ons weten.

Heeft u nog vragen ?
Bel ons: 03 /888.10.35
Chat via Facebook: https://www.facebook.com/demeesterfietsenscooters/
Mail: info@rijwielendemeester.be

 

Contactformulier

 

Draag je steentje bij: 

Vul de enquête van de Universiteit Antwerpen in en help onderzoekers de Corona-curve beter in te schatten:
https://www.uantwerpen.be/nl/projecten/corona-studie/


Be safe
De Meester Team


  

13-03-2020

1) AANPASSING OPENINGSUREN (ook dinsdag open, zaterdag gesloten)
2) WERKEN OP AFSPRAAK
3) NIEUWE REGELING EVENTS (opendeurdagen & infosessies e-bikes)

Via deze pagina geven we jullie graag een overzicht van onze maatregelen die wij nemen naar aanleiding van het Coronavirus. Wij nemen dit zeer serieus en wensen onze bijdrage aan het indijken van dit virus in geen geval te minimaliseren. Voor de bescherming van onze klanten, onze personeel en bij uitbreiding de gehele bevolking stellen wij onderstaande maatregelen van kracht tot zeker 3 april.

OPENINGSUREN: dinsdag open | zaterdag gesloten

WEEK
Vanaf heden zijn wij ook op dinsdag open. Daar waar dit normaal onze vaste sluitingsdag is. Hiermee willen wij onze klanten meer mogelijkheden geven om ons in de week te bereiken.

ma - vrij: 9u-12u30 | 13u30 - 18u

WEEKEND
De overheid stelt dat handelaars in het weekend moeten sluiten. De deuren van onze winkel zullen dan ook op slot zijn op zaterdagen tot 3 april. 

Contacteer ons zo veel mogelijk via telefoon of mail. Gebruik ons contactformulier onderaan deze pagina, bel op 03/888.10.35 of mail op info@rijwielendemeester.be
Contacteer ons →


EVENTS: Opendeurdagen & Infosessies E-bikes

OPENDEURDAGEN

Normaal zouden onze OPENDEURDAGEN dit jaar van 16 tot 22 MAART 2020 lopen. Door de nieuwe maatregelen schroeven we dit terug tot 20 MAART. Ter compensatie zullen wij op 17 MAART wel open zijn. Net als alle dinsdagen tot 3 april. Alle informatie over onze OPENDEURDAGEN: Lees verder →

INFOSESSIES E-BIKES

Tradioneel in het weekend van onze OPENDEURWEEK: de INFOSESSIES E-BIKES. Dit wordt normaal georganiseerd in 4 sessies van telkens 10-12 personen. Natuurlijk kan dit niet doorgaan en treffen we een alternatief aanbod door individuele WORKSHOPS te houden tijdens onze OPENDEURWEEK. Lees verder →

De reeds ingeschreven personen worden door ons gecontacteerd. We bekijken samen met hen voor een nieuwe datum.

Contacteer ons zo veel mogelijk via telefoon of mail. Gebruik ons contactformulier onderaan deze pagina, bel op 03/888.10.35 of mail op info@rijwielendemeester.be
Contacteer ons →

Contacteer ons

Contacteer ons! Vul dan onderstaand formulier in.

Contacteer ons voor informatie, een afspraak, bestellingen, etc.